woensdag 9 september 2009

Schaftlokaal DRUfabriek







Het Schaftlokaal van DRUfabriek is geopend. Deze horecagelegenheid is het eerste onderdeel van de DRUfabriek wat gerealiseerd is. Het gebouw is verder ingebruik genomen op zaterdag 12 september. "De DRU vlamt" Op de fotoos van Toon Tomberg valt dan ook heel wat te zien.






Na de raadsverkiezingen in 1998 werd het behoud van het industriele erfgoed van de DRU opgestart. Een hels karwei waar we gelukkig veel steun van bijv de provincie bij hebben gehad. De afgelopen jaren zijn vele ideeen en tekeningen de revu gepasseerd.Discussies en zelfs bijna ruzies tussen fracties, in fracties en colleges zijn er geweest. Toen mocht ik dit proces als wethouder ruimtelijke ontwikkeling mee maken. De geschiedenis leert dat je dit soort moeilijke processen eerst door heen moet voordat HET idee er is.



Altijd hebben we wel het idee gehad dat we met iets bijzonders bezig zijn en dat was ook wat ons verbond.



We hebben onze wortels bewaard en slag gemaakt naar de toekomst. Het deed me dan ook veel plezier om ook hele enthousiaste jongeren te horen. Een opmerking van een 19 jarige is me bij gebleven "John, ik vind het zo mooi. Ik dacht dat ik niet in Ulft was"




We mogen er trots op zijn

0 reacties:

Een reactie posten